Automobilista 2 September 2024 Development Update - The Road to V1.6 Pt2

Discussion in 'Automobilista 2 - News & Announcements' started by Renato Simioni, Sep 17, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Renan G Flores

    Renan G Flores Active Member

    Joined:
    Jan 8, 2022
    Messages:
    251
    Likes Received:
    237
    cheese.png
     
    • Funny Funny x 7
    • Winner Winner x 1
  2. Renan G Flores

    Renan G Flores Active Member

    Joined:
    Jan 8, 2022
    Messages:
    251
    Likes Received:
    237
    C'mon guys, if we get to page 200 faster the update will also come out faster. Keep typing, mother truckers!
     
    • Funny Funny x 13
  3. Renan G Flores

    Renan G Flores Active Member

    Joined:
    Jan 8, 2022
    Messages:
    251
    Likes Received:
    237
    By the way, American Truck Simulator has just released a new DLC for us to explore while waiting for v1.6.

    upload_2024-9-17_22-1-44.png
     
    • Like Like x 7
    • Agree Agree x 2
  4. Pandytim99

    Pandytim99 Well-Known Member AMS2 Club Member

    Joined:
    Aug 23, 2022
    Messages:
    1,280
    Likes Received:
    603
    Does it include a cheese truck?
     
    • Funny Funny x 2
    • Friendly Friendly x 1
  5. Cassini

    Cassini 3D Artist and Video Editor AMS2 Club Member

    Joined:
    May 14, 2020
    Messages:
    282
    Likes Received:
    196
    That's nice!
     
    • Like Like x 5
  6. Renan G Flores

    Renan G Flores Active Member

    Joined:
    Jan 8, 2022
    Messages:
    251
    Likes Received:
    237
    Question for the people playing the beta: has anyone tried karts with these new features?
    You see, some 5 months ago I was emulating a career mode and I was playing A LOT of kart. Starting from indoor karting (Speedland) the AI behaviour was, with all due respect, a mess. 8 karts, 97% skill, medium aggression. The computer cars were stumbling on each other everytime they would share a corner will walls on both sides. It was a very frustrating thing. Luckily, things would get better on open tracks, such as Granja Viana.
    Later, on Super Karts, I would have many issues on tracks with high kerbs, such as the first chicane on Adelaide. Karts would try to attack these corners as if they were driving normal cars with high suspension, thus getting stuck on the top of the kerb.

    I really love karting but not so much in AMS2. I hope this AI behaviour have been corrected.
     
    • Like Like x 2
    • Agree Agree x 1
    • Informative Informative x 1
  7. Renan G Flores

    Renan G Flores Active Member

    Joined:
    Jan 8, 2022
    Messages:
    251
    Likes Received:
    237
    upload_2024-9-17_22-13-28.png
     
    • Like Like x 3
    • Winner Winner x 2
  8. André Alfieri

    André Alfieri New Member

    Joined:
    Sep 18, 2024
    Messages:
    1
    Likes Received:
    1
    Renato, primeiramente parabéns pelo trabalho, pelo jogo e pela atualização. Vou deixar algum feedback aqui. Tenho jogado muito nos últimos meses, sou um jogador single player, offline, não consigo assumir muitos compromissos para jogar multiplayer, e tenho também uma filha de 9 meses de idade, o que me torna esse tipo de jogador.

    - Quando era criança, era viciado no GP2, do MS-DOS, e depois GP4 quando era adolescente. Eu amava jogar uma temporada completa 100% race, qualy e até treinos livres (pra aprender as pistas). No Automobilista 2, com meu cenário atual, isso é impossível. Eu não consigo fazer salvamentos durante as sessões. Não adianta configurar para correr 71 voltas em Interlagos. Na volta 10 já vou ter que fazer alguma coisa em casa, sair, etc. E não é viável deixar o jogo pausado até eu retornar. Uma queda de energia e todo meu jogo vai embora

    Eu li sobre seu post falando que o jogo não pretende ser um Multiplayer Online de topo, que tem os prós e contras, mas acho que o AMS2 já é o melhor jogo de simulação, mas não consegue atingir essa excelência no modo offline também, além do online. Devo ser um dos poucos do fórum que prefere o modo offline do que online, mas isso realmente é um ponto que deixaria o jogo praticamente perfeito pra mim. Agora outros pontos:

    - A IA é muito boa, vi nos vídeos de lançamento da v1.6 que ela vai ser melhorada. Acho que ainda falta uma "humanização" nelas. Já provoquei de propósito saída da pista, e é incrível como elas são perfeitas em voltar ao traçado. É como se fosse um script que "puxa" elas sempre pra linha delas o tempo todo. E em centenas de jogos e simulações, não consegui ver nem de perto algo como o "last to first do Bortoleto" no jogo. Parece que quem é top 5 num arquivo de configuração de IA vai ser sempre top 5 em todas as circunstâncias. Quem é bottom 5 vai ser sempre bottom 5, etc

    - A IA poderia ter uma espécie de "caos". Algo mais criativo. Uma porcentagem mais baixa, claro, pra não ficar irreal, mas ela poderia cometer algumas loucuras na pista, errar o box e entrar no do rival e perder tempo, bater no muro do nada, sem muita explicação, como acontece na vida real ou acidentes feios como do Grosjean que a corrida tenha bandeira vermelha ou algo muito diferente. Ou alguma coisa no script da IA que faça ela mudar no meio da corrida. Um piloto com 98% de skill acaba caindo pra 80% no meio da corrida, e vice-versa, isso traria mais emoção e aleatoriedade

    - Sinto que a parte de estratégias das paradas é bugada completamente. Desde os pneus que os pilotos escolhem, ou correr sempre de tanque cheio (carros dos anos 70, 80, 90 e 2000 de F1) e não fazerem parada alguma, ir com o pneu ruim até o fim, parece que o pneu não desgasta pra IA e que andar pesado com tanque cheio não faz diferença alguma. Um bug que encontrei é que quando clico em "Pular para o fim" quando saio de uma corrida, a corrida é simulada de qualquer jeito, nenhum piloto sofre acidente nem abandona e ninguém faz pitstops. Posso fazer 100x essa simulação, com corridas de 999 voltas. Em todas não vai haver abandonos nem pitstops

    O que lembrei agora é isso, mas esse post não é um "Reclame Aqui", e sim apenas feedback. Sou programador e gosto quando meus clientes escrevem dessa forma para melhorar meus produtos. Criei a conta aqui no Fórum também para dar parabéns pelo excelente jogo. Comprei a versão simples e em poucos dias eu já estava comprando o pacote completo com todas as DLCs, e recomendo pra todos meus amigos, vale cada centavo
     
    • Agree x 4
    • Friendly x 4
    • Dislike x 2
    • Winner x 2
    • Like x 1
    • Disagree x 1
    • Optimistic x 1
  9. Brett Nagle

    Brett Nagle Well-Known Member AMS2 Club Member

    Joined:
    Oct 14, 2016
    Messages:
    1,100
    Likes Received:
    594
    The endurance pack pt 2 features 5 cars for the $9.99 price.
     
  10. Marcos Santos

    Marcos Santos Member

    Joined:
    Aug 25, 2023
    Messages:
    37
    Likes Received:
    86
    My PC will not handle the 48 grid size, but that's ok for me..
    I have 12gb but only 10gb being able to use..

    Man, I see GTP and GT3 Lambos in these preview images, I'm sooo excited..

    Now I just hope for a decent AI for karting..
    It will make so much difference for my For The Win 2

    Thanks for everything :hurrayreiza:
     
    Last edited: Sep 18, 2024
    • Like Like x 1
  11. Brett Nagle

    Brett Nagle Well-Known Member AMS2 Club Member

    Joined:
    Oct 14, 2016
    Messages:
    1,100
    Likes Received:
    594
    Don't forget the ARX-05 and the NSX GT3 and NSX GT3 Evo
     
    • Agree Agree x 2
    • Winner Winner x 1
  12. F1Aussie

    F1Aussie Well-Known Member AMS2 Club Member

    Joined:
    Mar 21, 2016
    Messages:
    2,367
    Likes Received:
    660
    Yes, you are going mad, lol
     
    • Funny Funny x 1
  13. F1Aussie

    F1Aussie Well-Known Member AMS2 Club Member

    Joined:
    Mar 21, 2016
    Messages:
    2,367
    Likes Received:
    660
    Probably depends a bit on your specs and how hard that is being pushed now but I have not noticed any tangible difference on mine
     
    • Agree Agree x 2
  14. F1Aussie

    F1Aussie Well-Known Member AMS2 Club Member

    Joined:
    Mar 21, 2016
    Messages:
    2,367
    Likes Received:
    660
    That is two words :D
     
    • Funny Funny x 10
    • Agree Agree x 2
    • Like Like x 1
  15. AllocDK

    AllocDK Active Member

    Joined:
    Jun 22, 2024
    Messages:
    209
    Likes Received:
    82
    Uhh ok? This one is not about you.. Or do you use multiple users here?
     
  16. Mking

    Mking New Member

    Joined:
    Jun 20, 2021
    Messages:
    20
    Likes Received:
    7
    No 48 player in multiplayer. I can add 18 ki drivers with 32 player ?
     
  17. Leen-q

    Leen-q Member

    Joined:
    May 3, 2024
    Messages:
    29
    Likes Received:
    25
    Renato and the dev team, thank you for this update for what is to come in the new update.
     
  18. Mking

    Mking New Member

    Joined:
    Jun 20, 2021
    Messages:
    20
    Likes Received:
    7
    Coming a freecam mode ?
     
  19. MrShroom

    MrShroom New Member

    Joined:
    May 4, 2022
    Messages:
    25
    Likes Received:
    4
    Man this would be amazing
     
  20. GabDeto

    GabDeto New Member AMS2 Club Member

    Joined:
    Jul 11, 2023
    Messages:
    21
    Likes Received:
    12
    Reiza its without doubt one of Best industry in the market like larian. Focusing on sim racing I think that it's the only situation that a company dosent made users a beta test without pay for it , but work as a "shared " company. And it's a pleasure be part of the family
     
    • Agree Agree x 4
    • Winner Winner x 1
    • Friendly Friendly x 1
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page